Tvůrčí energie Umělců po škole se po vzoru loňského ročníku postupně rozlila z hlavního města i do regionů čím dál vzdálenějších – kromě různých částí Prahy také do Středních Čech, Plzně, Ústí nad Labem a Jižní Moravy. Do projektu se letos zapojilo i devět škol z Ukrajiny.
Tématem IV. ročníku se stalo vše, co se týkalo „hranic“. Jednalo se o hranice osobního prostoru? Hranice a limity, hřiště, pokoje, zóny, teritoria, pozemky, rajóny, čáry, příkopy, bariéry, zdi, ploty? Šlo o hranice geografické? Jejich posouvání, překračování, ochranu, zavírání nebo otevírání? Ať už se jednalo o jakoukoli asociaci formálně hravou nebo varianty vážnější, důležité bylo, na co společně školní tvůrčí týmy přišly.
Výsledek byl skvělý! Společně jsme totiž zjistili, že nic při prozkoumávání hranic kreativity není špatně, že je možné tento prostor s chutí a důvěrou naplnit a pořádně si to při tom užít! Spolupráce byla završena vernisážemi, na kterých byla k vidění veškerá díla, nad nimiž studenti a studentky s umělci a umělkyněmi v rámci roku spolupracovali.
Ať už jde o hranice našeho osobního prostoru nebo ty geografické, o jejich překračování, ochranu nebo otevírání, o asociace na hravá témata nebo ta vážnější, důležité je, na co společně přijdeme. Věříme, že téma bude pro všechny zapojené tvůrce inspirující. Jaké médium a kreativní přístup na ztvárnění tématu školní týmy pod vedením „jejich“ umělců zvolí, je čistě na společné dohodě. Spolupráce je klíč k úspěchu.
Projekt byl na konci školního roku završen společnou výstavou všech skupin.